Döda flickors dans!

Imorgon släpps Döda flickors dans, den andra delen i serien om Vampyrerna i Morganville av Rachel Caine. Ibland kan det vara svårt att toppa den första boken när man ger ut flera böcker i en serie, men jag tycker att Rachel Caine har lyckats mycket bra med denna uppföljare. Jag tycker nog faktiskt att denna boken var bättre än den första, Glashuset, som ofta kändes som en transportsträcka fram tills den verkliga spänningen börjar.

Vi får återigen följa Clare samt hennes tre vänner Michael, Eve och Shane som hon bor tillsammans med i huset som kallas Glashuset. Vi får följa deras kamp mot vampyrerna i det korrumperade samhället Morganville. Men är verkligen alla vampyrer deras fiende, eller kan det löna sig att vara vän med rätt vampyr?

I Döda flickors dans är spänningen på topp redan från början i och med den rysliga cliffhangern från första boken. Sedan håller spänningen i sig boken igenom. Mer våld och död i denna bok, men också mer romantik. Det börjar hetta till på allvar mellan Clare och Shane men ska yttre omständigheter stå ivägen för deras romans? Shanes tragiska förflutna kommer ikapp honom och utsätter dem alla för livsfara. Klarar Shane att bryta med sitt förflutna innan det är för sent?

Vampyrerna i Morganville hör enligt mig till de bättre ungdomsserierna som utges på svenska just nu. Till hösten kommer fortsättningen på kampen för överlevnad i ett samhälle som styrs av uråldriga vampyrer. Jag ska garanterat att läsa den, ska du?

Tack till Styxx fantasy för läsupplevelsen.

/Sara

Döda flickors dans



Kommentarer
Postat av: Eli

Helt ärligt tror jag nej. Jag tycker det är himla spännande och jag gillar vampyrerna men för mig är det alldeles för mycket utseendefixering. Shane och Michael är snygga och söta och gör allting "för att de är killar", inte för att de individer. Jag tycker det är ganska tråkigt. I övrigt gillar jag böckerna! Recenserar den själv imorgon :)

2012-01-18 @ 21:24:59
URL: http://elilaserochskriver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0