Ny månad, nya deckarförfattare?

I januari utmanade vi oss med varsin tegelsten. Bea fick äntligen läsa slutet på Eragonsviten med boken Arvtagaren och själv tog jag mig an en tjock hyllvärmare som stått oläst i hyllan alldeles för länge. Nu är det snart en ny månad och februari tänkte vi skulle bli en riktig deckarmånad.

Vi ska utmana oss själva med två nya deckarförfattare! Behöver inte vara en författare som nyligen givit ut sin första deckare utan bara en författare som vi tidigare inte läst några böcker av.

Sara: Jag hör nog till en av de få som inte läst något av Sveriges egna deckardrottning Camilla Läckberg. Men det ska det bli ändring på nu. Jag har länge haft ett par utav hennes böcker i bokhyllan (Tyskungen och Sjöjungfrun), men eftersom jag vill börja läsa från början har jag inte tittat i någon av dem ännu. Nu har jag skaffat Isprinsessan så den får bli en av böckerna i min utmaning. Sen fortsätter jag på temat kvinnliga, svenska deckarförfattare och läser Carin Gerhardsens Pepparkakshuset, första deckaren i Hammarbyserien.

Isprinsessan Pepparkakshuset

Bea: Jag har faktiskt också tänkt, helt ovetande om min systers val, att läsa Isprinsessan av Camilla Läckberg, den har stått oläst i hyllan alldeles för länge. Som min andra bok väljer jag Claude Izners Mordet i Eiffeltornet, som landade i lådan här hemma för några dagar sedan.




Vill ni vara med är det som vanligt bara att lämna en kommentar!

/Sara & Bea



Kommentarer
Postat av: Lotta

Det ska bli kul att höra vad du tycker om Mordet i Eiffeltornet Bea! Jag tycker jättemycket om den :) Faktiskt har jag bara läst en bok av Camilla Läckberg och det var rätt så nyligen. I somras tror jag att det var eftersom jag har min läslista och skulle läsa 5 kriminalromaner/deckare av författare jag inte läst innan.

2012-01-27 @ 16:22:41
URL: http://svagerskorna.blogspot.com
Postat av: Bea

Jag har visserligen bara läst några sidor än så länge, men den verkar mycket lovande vill jag säga.

2012-01-27 @ 16:58:43
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: violen

Jag gillade också Mordet i Eiffeltornet, särskilt omslaget!

Men sen har böckerna inte tilltalat mig alls tyvärr.

Så det blir andra deckare att läsa, just nu Christa Bernuth, alltid bra!

2012-01-28 @ 20:43:22
URL: http://violensboksida.bloggplatsen.se/
Postat av: Kerstin

Gerhardsens böcker i Hammarbyserien är strålande ! Tyvärr tyckte i alla fall jag att den första, som du nu ska läsa, är den minst strålande. Så ge inte upp om du tycker som jag. Ge dig även på nästa = Mamma, pappa, barn

2012-01-30 @ 08:43:58
URL: http://andkea53.bloggsida.se/
Postat av: Louise

Jag är gärna med, om det är okej att fuska lite och välja en bok som jag redan börjat med men bara inte kommer igenom, tänkte att det blir en skjuts framåt då ;) Om det är okej så vill jag då läsa I djävulens spår, av Jean-Christophe Grangé och den första boken i Irene Huss-serien som jag tänkt kolla upp ett tag - Den krossade tanghästen av Helene Tursten

2012-01-30 @ 12:08:58
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.com/
Postat av: Bea

Det låter som en strålande idé! Jag skriver upp dig under fliken "Läsutmaningar"

2012-01-30 @ 14:36:10
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0