Gravidchock! reporter erkänner!

Efter I nattens mörker kände jag att jag behövde muntras upp lite. Och valet föll därför på nya tillskottet Gravidchock! reporter erkänner av Belinda Olsson som jag fyndade på återbruket i veckan.

Agatha jobbar som journalist på en kvällstidning. Hon älskar det hektiska och stressiga livet och är ständigt på jakt efter nästa stora nyhet. Sedan ett par år är hon tillsammans med mannen i sitt liv Teo, en lågstadielärare tillika kampsportsutövare. Men plötsligt vänds Agathas stressiga värld upp och ner. Hon får reda på att hon är gravid. Strax därefter blir hon erbjuden jobbet som nyhetschef på tidningen, ett jobb hon inte vill tacka nej till.
Agatha som innan aldrig ägnat en tanke på att skaffa barn får nu ta sig en riktig funderare. Familjen eller jobbet? Eller går det att kombinera barn med livet som nyhetschef? Hur länge kan man vara mammaledig? Måste man vara mammaledig? Och är det slut med festandet nu?

Gravidchock! reporter erkänner är en rolig, kvick och underhållande bok. Svensk chicklit när det är som bäst, och så lite gravidmagar och gravidkrämpor på det så är i alla fall jag i himmelriket!!

/Sara

Gravidchock! reporter erkänner (pocket)


Kommentarer
Postat av: BeautifulPink

Jag har både denna och fortsättningen "Otrogen på öppen gata". Bägge böckerna är jättebra och för mig är de typiska läsa om-böcker. = )

2012-01-17 @ 21:23:16
URL: http://carrosbokblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag ska nog snart ta mig an tvåan också. Vet du om en trea är påväg?

2012-01-18 @ 13:52:30
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0