Nya kontakter!

I morse på bussen läste jag ut det sista kapitlet i Sophie Kinsellas Nya kontakter, som jag fick häromdagen.
Har läst en hel del av Kinsella och jag har kommit fram till att jag tycker mest om hennes fristående böcker och faktiskt tror jag att Nya kontakter ligger i topp.
 
Boken handlar om Poppy (vilket namn, jag vet! =) ), som på sin möhippa tappar bort sin antika smaragdring som hon fått av sin fästman. Dessutom blir hennes mobil stulen, så hotellet kan inte kontakta henne ifall de hittar ringen. Därför är det ju tur att hon hittar en mobil i en papperskorg. För det som är slängt är väl allmän egendom??
Det visar sig att telefonen tillhör en affärsman vid namn Sam, eller rättare sagt hans sekreterare som slutade på minuten när hon fick reda på att hon fick ett modelljobb. Poppy, som är mer eller mindre desperat, lovar att vidarebefordra alla Sams mail och sms. Något som leder till en lite udda vänskap. Dessvärre har Poppy lite svårt att tygla nyfikenheten och innan hon vet ordet av har hon nog lagt sig i Sams arbetsliv lite väl mycket...
 
Jag säger bara tre saker: charmigt, gulligt och otroligt roande. Det är tre (egentligen fyra) bra ord att beskriva den här boken med. Den är fin och man både skrattar och får lite hjärteknip om vartannat. Kinsella har verkligen lyckats med denna! Kan faktiskt tänka mig att läsa den igen!
 
/ Bea
 
 


Kommentarer
Postat av: Louise

Har blivit lite intresserad av den här boken, även om jag inte direkt slukar böcker i denna genre i vanliga fall, men det känns som att det hör sommaren till ;)

2012-07-02 @ 18:54:35
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.se/
Postat av: Bea

Om du inte läst något av Kinsella är denna och "Mina hemligheter" de klart charmigaste.

2012-07-02 @ 19:05:59
URL: http://beasbokhylla.blogg.se
Postat av: Bokälskarinnan

Vad roligt att du också gilla boken:)

2012-07-02 @ 22:39:13
URL: http://bokalskarinnan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0