Systerskap!

Så har jag avslutat den andra delen i Katerina Janouchs serie om barnmorskan Cecilia. Boken börjar i stort sett där föregående bok slutat. Cecilia och John har separerat och huset ligger ute till försäljning. Efter makens otrohet har Cecilia svårt att hitta tillbaka till sig själv och jobbet på förlossningen blir ofta ett skönt avbrott i den annars så kaotiska vardagen. Även om en natt på förlossningen kan vara ganska så kaotisk den med. Försvunna bebisar och kändismammor som föder via webcam är bara lite av allt som Cecilia kan råka ut för en natt på jobbet.

Jag gillar Katerina Janouch sätt att skriva. Böckerna är lättlästa och sidorna flyger fram. Samtidigt känns hennes skildringar oerhört verkliga. Ska väl ta mig an nästa bok så snart det finns tid...

/Sara

Systerskap


Kommentarer
Postat av: Louise

Det här är nog den bok i serien som jag tyckt sämst om, även om den är jättebra den också. Tyckte dock att den blev en aning spretig ibland.

Svar: Ja, att den kändes lite spretig kan jag hålla med om. Får se vad jag tycker om den tredje boken.
Beas Bokhylla

2012-06-25 @ 18:31:14
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0