Yttersta offret - Nu är det slut...

Stor spoilervarning i detta inlägg! Läs inte om du inte vill veta hur Vampire Academyserien slutar!



I veckan avslutade jag sista delen i Richelle Meads serie Vampire Academy - Yttersta offret. Sista boken var så otroligt bra tyckte jag. Den femte boken slutade ju riktigt spännande så vad Yttersta offrets handling skulle kretsa kring visste jag. Och även om serien slutade precis som jag hade hoppats var slutet inte på något vis så förutsägbart att det sänker betyget på boken. Tvärtom, hade boken inte slutat så som jag hade önskat och hoppats hade jag blivit fruktansvärt besviken och arg.

Hela poängen med serien är ju att det ska bli Rose och Dimitri på slutet. Att dom ska leva lyckliga i alla sina dagar. Själv fattar jag inte vad hon hade med den där sliskige Adrian att göra. Jag störde mig på honom så fort han skrevs in i böckerna. Även om han förskönas i böckerna längre fram och blir trevligare ju längre historien håller på, så slutade jag aldrig att ogilla honom. Hade det blivit han och Rose på slutet hade jag nog bränt upp hela serien i ren protest.

Men nu fick ju denna kärlekssaga sitt vackra slut, i alla fall för Rose och Dimitri. Många av de andra karaktärerna fick ju det faktiskt lite jobbigt i slutet, inte bara den brädade Adrian.

På MyBookDroid, en app i mobilen, fick Yttersta offret fem stjärnor av fem möjliga och det var det väl värd!! Fast det har å andra sidan redan tre andra böcker fått i år. Kan ni gissa vilka?

/Sara

Yttersta offret



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0