Nightshade!

She can control her pack.

But not her heart.


Efter att ha blivit måttligt besviken på Alyson Noëls Evermore fick jag ett boktips. Om jag inte minns helt fel tror jag det var Boktycke som tipsade om en bok som hette Nightshade. När jag någon månad senare bokshoppade på adlibris kunde jag inte motstå att köpa med boken. Nu ytterligare någon månad senare så har jag äntligen läst den. Min första tanke när jag började läsa var: Varför har jag inte läst den här tidigare?!

Beskriving från adlibris:
Calla is the alpha female of a shape-shifting wolf pack. She is destined to marry Ren Laroche, the pack's alpha male. Together, they would rule their pack together, guarding sacred sites for the Keepers. But then, Calla saves a beautiful human boy, who captures her heart. Calla begins to question everything - her fate, her existence, and her world and the orders the Keepers have asked her to follow. She will have to make a choice. But will she follow her heart if it means losing everything, including her own life?

Jag måste erkänna att Nightshade var en bok som föll mig precis i smaken. Spännande, romantisk och lite småklurig. Jag gillar den värld som författaren byggt upp och karaktärerna är skrämmande bra. Det kan inte bli något annat än en fullpoängare från mig! Jag hoppas att uppföljaren i denna triologi, Wolfsbane, är en blivande Morsdags-present.

Tack, Boktycke, för ett suveränt boktips!


/Sara

Nightshade. Andrea Cremer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0