Svart ros!

I och med allt stök med flytten i helgen har jag fått vänta längre än jag velat med att läsa klart Nora Roberts Svart ros. Boken är den andra i serien om Harpers handelsträdgård och jag känner nog att jag ska vänta med bok nummer tre. Det får ju inte bli för mycket av det goda.

I Svart ros får man följa Roz Harper, ägarinna till Harper House och handelsträdgården. I andra boken fortsätter Roz, Stella och Hayley att rota i mysteriet kring Harperbruden, egendomens egna spöke. Till sin hjälp får de släktforskaren Mitch. Som väntat uppstår lite tycke mellan Roz och Mitch, något som inte uppskattas av vare sig Roz son Harper eller den osaliga anden i huset. Till råga på allt har även Roz exman kommit tillbaka till stan och han drar sig inte för något för att skapa oreda i Roz liv. Med andra ord: intriger, spänning och en liten gnutta kärlek (okej, inte så lite heller).

Betyget blir helt klart godkännt, men nu behöver jag nog läsa något mindre romantiskt. =)

/ Bea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0