I dödsskuggans land!

I en värld av zombier gäller det att överleva - eller dö på riktigt.

För inte vill man komma tillbaka som en zombie, eller köttsäck som de också kallas i denna bok. Temple är en ung tjej vars liv är en ständig kamp för överlevnad. För att överleva har hon tvingats bli en bättre mördarmaskin än sina zombiemotståndare och frågan som hon ställer sig är vem som egentligen är det verkliga monstret. Hon eller dem? Överallt finns det zombier och det gäller att vara på sin vakt så man inte blir överrumplad av en. I boken I dödsskuggans land av Alden Bell får vi följa Temples resa genom ett land i ruiner. Men i ett land förstört av en zombieinvasion visar sig det största hotet mot hennes liv bli en annan människa.


Jag måste erkänna att boken var lite annorlunda mot hur jag trodde att den skulle vara. Bokens huvudperson Temple har liknats vid Hungerspelens Katniss. Men jag vet inte om jag är beredd att hålla med. Temple känns mer känslokall och jag fick inte några större känslor för hennes karaktär. Boken var dock helt okej läsning, men just nu känner jag mig inte jättesugen på nästa Alden Bell bok.

Gillar man dystopiska berättelser med en romantisk sidohistoria så kanske man inte ska läsa denna boken. För den som sitter och hoppas på romantik kommer att hoppas förgäves. Lite synd tycker jag. Men jag tycker å andra sidan att allt blir bättre med lite romantik...

 

/Sara

 

I dödsskuggans land

 

 



Kommentarer
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie

Mycket nyfiken på vad jag kommer tycka. Kan tänka mig att jag kommer gilla den, men får se!

2012-12-06 @ 08:51:59
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Feuerzeug

Roligt. Tycker tvärtom. Bra bok, Temple är underbar. Jag kommer nära henne. Hatar romantik. :)

Svar: Ja alla är vi olika :) Jag hoppas alltid på romantik oavsett bokgenre...
Beas Bokhylla

2012-12-07 @ 12:16:18
URL: http://feuerzeug.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0