Morgon i Jenin & bokcirkel

Igår var det dags för bokcirkelpremiär, men den här gången med ett annat tjejgäng bestående av barn- och ungdomsvänner. I den här cirkeln läser vi samma bok som vi sedan diskuterar över en bit mat. Månadens bok var Morgon i Jenin av Susan Abulhawa, en bok som genomgående fick mycket höga betyg. Jag gav den en 9/10 och det var jag inte ensam om.

I Morgon i Jenin får man följa en palestinsk familj och deras vedermödor i ett stormigt 1900-tal. I centrum av handlingen står Amal som vars liv man får följa genom boken. Handlingen tar sin början i Palestina på 30-talet och spänner sedan fram till 2002.

Jag bara älskade den här boken, även om jag ibland ringde ett tårdrypande samtal till maken när boken var som allra mest sorglig. Morgon i Jenin är en läsupplevelse jag kommer att minnas och jag kan varmt rekommendera den till alla, ja, faktiskt alla.

/ Bea





Kommentarer
Postat av: Evelina

Ser så trevligt och mysigt ut! Det är en sådan bokcirkel man vill hänga med. Kan ni inte ta flyget till mig, så kan vi sitta och diskutera böcker på Barnes & Noble? ;)

Svar: En tripp till USA hade varit o så välkommen! / Bea
Beas Bokhylla

2012-09-21 @ 19:25:21
URL: http://strumpstickan.wordpress.com
Postat av: Lena

Ser så mysigt ut:) Har hört så mycket gott om den boken så den kommer med i min nästa Adlibris beställning!

Svar: Beställ den verkligen. En otroligt bra bok. / Bea
Beas Bokhylla

2012-09-21 @ 21:38:23
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0