Glow!

Glow av Amy Kathleen Ryan är också ett av mina cdon-fynd. Jag har läst väldigt mycket paranormal romance det senaste känns det som. Men sci-fi blir det inte så mycket av. Jag tycker att det är lite svårt att hitta bra Sci-fi också, för jag är inte så hemma i den genren. Hur som helst så föll valet på Glow. Främst för den fina framsidans skull, ska tilläggas.
 
När jag väl fick hem den, blev maken så sugen på att läsa den att han fick den stora äran att läsa den först. Jag hade ju ändå ingen brist på böcker att läsa... När han läst färdigt den ville han gärna att jag skulle läsa den så snart som möjligt så att vi kunde diskutera boken. Och jag gjorde honom gärna till lags eftersom det inte är ofta vi läser samma böcker. Även om det faktiskt har hänt ett par gånger den senaste tiden.
 
Mer om boken och dess handling kan ni läsa här!
 
Jag tyckte att boken var riktigt bra. Den innehöll både spänning och action. Lite romantik fanns det också, men inte så mycket. Det jag gillade mest med boken är att det är så svårt för mig som läser att bestämma vem som är god och vem som är ond. Hela boken är liksom en gråzon. Förvirrande, ja, men också otroligt spännande. Vem kan man lita på? När jag läst ut boken visste jag förtfarande inte. Allt är liksom inte riktigt vad det verkar vara. Jag vet inte ens vem jag ska heja på i den lilla kärlekstriangeln som finns med. Frustrerande!
 
Glow är den första delen i serien Sky Chasers. Andra boken Spark finns ute nu och är ett måste på nästa bokbeställning, det är både jag och maken överens om.
 
/Sara
 
Glow
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0