Minirecensioner #3

Det har återigen blivit dags för några minirecensioner. Jag vet, jag är lat. Men det är inte alla böcker som man orkar skriva om.
 
Först ut är Night play som är ännu en bok i raden ur Sherrilyn Kenyons spännade, paranormal romance serie. Jag älskar verkligen de här böckerna. Ni kan kalla det kiosklitteratur, tantsnusk eller t.om det relativt nya begreppet mamma-porr, det kan inte hjälpas. Jag kommer inte att ändra mig. Denna gång kretsar handlingen kring en vrålsnygg varulvskille och en överviktig, kvinnlig, butiksinnehavare med både dåligt självförtroende och krossat hjärta. (För övrigt vill jag bara tillägga att jag tycker begreppet mamma-porr är fult och missvisande.) 5/5
 
Deadly is the kiss av Rhyannon Byrd är också en bok på samma övernaturliga tema, men denna gång är det två vampyrer som kämpar mot sina känslor för varandra. Dom gillar varandra men vågar samtidigt inte lita på varandra. Det blir faktiskt lite jobbigt till slut. Och sen tycker jag att Rhyannon är lite grovare i sitt uttryck än Sherrilyn, som är mer rolig och romantisk. Nja, inte så bra som jag hade hoppats med andra ord. 3/5
 
Lara Adrians Kiss of midnight är första delen i hennes PR-serie (paranormal romance är ett långt ord och jag börjar bli trött på att skriva det...) Midnight Breed. Och ett impulsköp från cdons paperback-rea. Även denna serie handlar om vampyrer. Det är de goda vampyrerna som kämpar mot de onda,  dvs de som dödar människor. Men de goda kämpar samtidigt också mot sin egen blodtörst som liksom när som helst kan tippa över och de blir lika onda som vampyrerna de lever för att döda. Mitt i allt detta hamnar självklart en ung kvinna, som hela sitt liv känt att hon inte riktigt passat in i människorvärlden. Stor överraskning...NOT. Men ändå superbra! 4/5
 
Night Play Deadly Is the Kiss Kiss of Midnight
 
Det var allt för mig!
 
/Sara
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0