Miss Mary Bennets självständighet!

När jag började läsa Miss Mary Bennets självständighet av Colleen McCullough var jag övertygad om att detta skulle bli ett lättsam och framförallt kort läsupplevelse. Så var dock inte fallet. Visserligen hämtade boken upp lite fart mot slutet, men bitvis var den riktigt seg.
Den nu 38-åriga Mary, som i sjutton år lämnats åt sitt öde på ett avlägset gods som enda sällskapsdam till sin mor, har äntligen blivit fri. Mrs Bennet är död och Mary ser fram emot att äntligen få leva sitt liv. Detta har dock vissa personer något emot, typ Fitz (Mr. Darcy). Mary, som är envis som en åsna, lyckas dock få sin vilja igenom och äntrar en landsomfattande resa för att skildra fattigdomen i England. Det dröjer dock inte länge förrän allt går åt skogen och Mary hamnar i situationer som hon verkligen inte räknat med. Däribland kidnappning, slagsmål och dylikt.
 
Så här i backspegeln tycker jag att boken var okej, men det är endast för att den slutade lyckligt. Inget jag skulle läsa om, men heller inget jag ångrar att jag läst.
 
/ Bea
 
 


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag påbörjade den där boken men avslutade den ganska snabbt, tyckte den var för... wierd? Tråkig? Pointless?

Blir den något bättre lite längre in tycker du? Fast din recension tyder på att du inte heller var ett superfan ;) :)

Svar: Slutet gjorde väl mödan värd, men inte mycket mer än så. =)
Beas Bokhylla

2012-09-14 @ 18:18:11
URL: http://bokhandlarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0