Sagan om Belgarion - Stenens väktare!

Nu har jag läst ut den första boken i Sagan om Belgarion, Stenens väktare av David Eddings. Denna pampiga fantasyklassiker har stått hemma i hyllan i ett antal år, men jag har aldrig kommit mig att läsa dem då jag mer sett dem som E's böcker än mina.  Denna månadens utmaning var ju att läsa två hyllvärmare så därför grabbade jag tag i Eddings. 
 
Själva handlingen är rätt så enkel och då det är första boken i en serie av fem känns det lite som en startsträcka. Dock en lättläst sådan. 
Garion har vuxit upp på bonden Faldors gård i Sendarien. Han är föräldralös och har blivit omhändertagen av en kvinna vid namn Mor Pol. Dock visar sig gården inte vara en trygg plats utan de får fly på grund av att någon som inte får nämnas vid namn har stulit det allra heligaste från Rivas slott. Farliga makter är i omlopp, men vad vill de med bondpojken Garion?
 
/ Bea
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Åhh boken som gjorde att jag blev förälskad i fantasy :) Vågar knappt läsa om den nu för jag lär antagligen inte gillar den lika mycket som jag gjorde innan.

Svar: Kan tänka mig att man blir mer överväldigad i yngre år. Vissa saker tycker jag att man listar ut alldeles för fort. =)
Beas Bokhylla

2012-09-25 @ 18:26:32
URL: http://boktycke.se
Postat av: Lena

den bokserien läste jag för många år sedan och minns att jag tyckte så mycket om den!!

2012-09-25 @ 19:53:18
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Vargnatts bokhylla

Jag läste den serien för något år sedan, gillade den mycket! :)

2012-09-25 @ 21:23:22
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0