Den lyckligaste dagen!

Nu har jag läst klart Nora Roberts bröllopskvarett aka I nöd och lust i och med den fjärde och sista boken Den lyckligaste dagen. Här följer en beskrivning från adlibris:
 
"Den framgångrika Parker Brown är VD för bröllopsagenturen I Nöd och Lust och därför mycket av ansikte utåt. Hon har en makalös talang för att uppfylla varje bruds dröm, håller ordning på tidsscheman, Emmas romantiska blomsteruppsättningar, Laurels läckra bakverk och mäträtter och Macs suveräna fotografier. Hon vet hur hon ska få ordning på allt... Men hon har svårare att se var hennes eget liv är på väg. Hennes brors bästa vän heter Malcolm Kavanaugh. Han är mekanikern som älskar att räkna ut hur saker och ting fungerar, och Parker är inget undantag. När de väl börjar flirta med varandra vet de båda vilket stort steg det är att gå från en flirt till att verkligen bestämma sig för en djupare kärleksrelation. Parkers har alltid lyckats ta risker i affärer som har lönat sig. Nu blir hon tvungen att ta risker i en kärleksrelation genom att lyssna till sitt hjärta..." 
 

Av de Nora Roberts-böcker jag läst (och det har blivit några stycken) är detta den i särklass sämsta. Den är så dålig att jag bara blir provocerad. De stereotypa könsrollerna är varken smickrande för kvinnor eller män. Parker och Mals kärlekshistoria lämnar mig inte oberörd - den lämnar mig smått illamående. Jag vet att detta låter som en hänsynlös sågning och det kanske det är, men det är så jag känner. Urk! Bättre kan du Roberts!
En långt ifrån lysande final med andra ord.
 
/ Bea
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag läste också precis klart den boken (i natt..) och jag tyckte att den tredje boken var bättre. Dock har jag bara läst de två sista böckerna i serien, men ska snart få låna de två första också :)! Jag tycker att det blev lite för mycket stereotyper/könsroller precis som du uttryckte dig, men men.. ;)!

2013-08-03 @ 15:05:29
URL: http://livetenligtliisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0