Fifty shades of Mr Darcy!

"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good riding crop must be in want of a pair of bare buttocks to thrash."
 

Det var längesedan jag skrattade så här mycket åt en bok måste jag villigt erkänna. Fifty shades of Mr Darcy driver hejdlöst med både Mr Grey, Ana och författaren bakom karaktärerna. Följande saker fick mig att dra lite extra på smilbanden.
 
♦ Mrs Bennet har avverkat en hel del äkta män och är när boken börjar inne på sin femte Mr Bennet. Han heter Billy Bob Bennet. Bara namnet fick mig att skratta högt.
 
♦ Den slemmige kusinen till Mr Bennet, alltså Mr Collins, är ingen mindre än Phil Collins. Dessutom tar han varje tillfälle att citera sina egna sångtexter då han pratar.
 
♦ Mr Wickham, eller Mr Whackem, som han heter i boken äger ett förlag och försöker få nobla unga damer att ge upp handarbete, promenader och blomsterbindning för att istället börja jobba. Skandalöst!
 
Jag skrattade högt mest hela tiden när jag läste, för jag tyckte boken var jätterolig. H som satt bredvid och läste var inte lika road av mina plötsliga skrattanfall och ville inte att jag skulle läsa de roligaste scenerna högt för honom. Men det gjorde jag självklart ändå.
 
 
Precis som filmparodier, roliga men knappast något man tittar på igen, är Femtio nyanser av Mr Darcy inte något som jag kommer att läsa om. Men roligt var det. Överdrivet, barnsligt och ganska fjantigt, men ibland är det precis vad jag behöver.
 
/Sara
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Mrs E

Behöver man ha läst den riktiga "Fifty shades" eller räcker det om man vet vad den handlar om för att den här ska vara rolig?

Svar: Roligast är den nog om man läst Fifty shades, för boken driver mycket med hur E.L. James uttrycker sig. Men den är nog rolig även om man inte läst den.
Beas Bokhylla

2013-08-07 @ 14:46:37
URL: http://whatyoureadin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0