Romance-marathon!

Efter att ha avslutat Insurgent, som var så otroligt bra att jag nästan blev lite deppig över att jag inte ägde nästa bok i serien, bestämde jag mig för att dränka mina sorger i lite paranormalromance. Därför har jag under de senaste 48 timmarna inte läst mindre än tre böcker.
 
Först ut var Nalini Singh's Mine to Possess, den fjärde boken i hennes Psy/changeling-serie. Jag behövde i stort sett bara läsa en sida sedan var jag fast.
 
Clay Bennett is a powerful DarkRiver sentinel, but he grew up in the slums with his human mother, never knowing his changeling father. As a young boy without the bonds of Pack, he tried to stifle his animal nature. He failed ...and committed the most extreme act of violence, killing a man and losing his best friend, Talin, in the bloody aftermath. Everything good in him died the day he was told that she, too, was dead. Talin McKade barely survived a childhood drenched in bloodshed and terror. Now a new nightmare is stalking her life - the street children she works to protect are disappearing and turning up dead. Determined to keep them safe, she unlocks the darkest secret in her heart, and steels herself to ask the help of the strongest man she knows ...Clay lost Talin once. He will not let her go again, his hunger to possess her is a clawing need born of the leopard within.As they race to save the innocent, Clay and Talin must face the violent truths of their past, or risk losing everything that ever mattered to them.
 
Nalini Singh gör mig aldrig besviken. I Psy/Changerling-serien tycker jag också att hon blir bättre för varje bok hon skriver. Helt klart en fullpoängare från mig!
 
Eftersom jag gillar Jeaniene Frost's böcker om Cat och Bones var jag bara tvungen att läsa den första delen, Once Burned, i hennes nya serie, Night Prince. Böckerna handlar om Vlad som även förekommer en del i Nighthuntress-serien.
 

After a tragic accident scarred her body and destroyed her dreams, Leila never imagined that the worst was still to come: a terrifying ability to channel electricity and to see a person's darkest secrets through a single touch. Leila is doomed to a life of solitude...until creatures of the night kidnap her, forcing her to reach out with a telepathic distress call to the world's most infamous vampire... Vlad Tepesh inspired the greatest vampire legend of all--but whatever you do, don't call him Dracula. Vlad's ability to control fire makes him one of the most feared vampires in existence, but his enemies have found a new weapon against him--a beautiful mortal with powers to match his own. When Vlad and Leila meet, however, passion ignites, threatening to consume them. It will take everything they have to stop an enemy intent on bringing them down in flames.

 

Once Burned visade sig vara en riktigt positiv överraskning. Den var riktigt, riktigt bra trots det skämmiga omslaget. Och ett oväntat litet besök av Cat och Bones i boken gjorde att jag bara var tvungen att plocka upp den senaste boken i Nighthuntress-serien, som ganska nyligen kom ut på svenska.

 

Dömd till en tidig grav är den fjärde delen i serien som översätts till svenska, den sjunde boken kommer ut på engelska i början på 2014.

 

Sedan halvvampyren Cat Crawfield och hennes älskare Bones träffades för sex år sedan har de lovat varandra evig trohet genom blodsband. De har de slagits mot de onda levande-döda och kämpat mot en ondskefylld och hämndlysten ledarvampyr. De bestämmer sig för att ta semester men deras förhoppningar om en rofylld Parisvistelse slås i spillror när Cat vaknar upp skräckfylld en natt. Hon har haft visioner om en vampyr vid namn Gregor som är mycket kraftfullare än Bones. Gregor vill inget annat än att erövra Cat från Bones, och han tänker inte sluta förrän så har skett. Den kommande striden om Cat blir våldsam och bloddrypande. Cat måste uppbringa alla sina krafter för att stoppa den värsta blodsugaren hon har stött på ... även om denna kraftansträngning kan leda till hennes död.

 

Serien om Cat och Bones fortsätter att hålla hög kvalite. Härnäst tänker jag köpa två böcker som Jeaniene Frost skrev mellan fjärde och femte boken om Cat och Bones. De utspelar sig i samma värld men handlar om personer som är vänner till Cat och Bones. Det borde bli riktigt intressant att läsa. Sen ska jag ta tag i bok fem och sex i Nighthuntress-serien innan jag slutligen läser den andra boken om Vlad som kom ut i år. Då har jag läst ikapp i kronologisk ordning och bör undvika spoilers!

 

Det var allt för mig!

 

/Sara

 

 
 
Mine to Possess 
 
Dömd till en tidig grav
 


Kommentarer
Postat av: Gia - Bokfrossa

Jag älskar cat och bones så jag blev lite besviken när hon gick ut och sa att det bara blir 7 böcker i serien istället för de planerade 9

Svar: Det kan jag förstå. Då är det alltså den sista boken med Cat och Bones som är planerad till feb 2014.
Beas Bokhylla

2013-08-23 @ 12:36:19
URL: http://bokfrossa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0