Firelight!

Så blev det dags för lite julklappsläsning som jag fått från maken. Firelight önskade jag mig för att den verkade vara en spännande historisk romance, men med en liten övernaturlig twist, som jag ju är så förtjust i.
 
Beskrivning från adlibris: London, 1881 Once the flames are ignited ...Miranda Ellis is a woman tormented. Plagued since birth by a strange and powerful gift, she has spent her entire life struggling to control her exceptional abilities. Yet one innocent but irreversible mistake has left her family's fortune decimated and forced her to wed London's most nefarious nobleman. They will burn for eternity ...Lord Benjamin Archer is no ordinary man. Doomed to hide his disfigured face behind masks, Archer knows it's selfish to take Miranda as his bride. Yet he can't help being drawn to the flame-haired beauty whose touch sparks a passion he hasn't felt in a lifetime. When Archer is accused of a series of gruesome murders, he gives in to the beastly nature he has fought so hard to hide from the world. But the curse that haunts him cannot be denied. Now, to save his soul, Miranda will enter a world of dark magic and darker intrigue. For only she can see the man hiding behind the mask.
 
Författaren Kristen Callihan var helt ny för mig och hennes debut Firelight imponerade på mig. Kristen är jättebra på att spela på känslor och man kan inte annat än att läsa med stor inlevelse. Man bara rycks med! För att vara en romance är ändå "snuskfaktorn" (om man kan kalla den det) ganska låg. Men det kanske är lika bra det, med tanke på att Kristen skriver så bra att jag nästan svimmade när Miranda och Archer kysste varandra i växthuset, puh!
 
Annars är det är en ganska klassisk skönheten och odjuret-berättelse. En väldigt välskriven sådan så jag ser fram emot att läsa mer av Kristens böcker. Uppföljaren Moonglow finns redan på min önskelista!
 
/Sara
 
Firelight


Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Det låter intressant!!

2013-02-09 @ 16:09:36
URL: http://cinnamonbooks.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0