Giftet!

Maria V. Snyder är en författare som jag har sneglat på ett tag. Hon har gett ut flera spännande trilogier som jag är sugen på att läsa. Så det var en mycket positiv överraskning när jag såg att Harlequin börjat översätta trilogin som inleds med boken Poison Study.
 
Beskrivning från förlaget: Instängd i mörkret som omsluter mig som en kista har jag inget som distraherar mig från mina minnen – minnena av att döda Reyad. Han förtjänade att dö, men enligt lagen gör även jag det. Här i Ixia är straffet för mord avrättning. Och nu väntar jag på bödeln. Men samma lag som fördömer mig kan också rädda mig. Ixias provsmakare – som försäkrar att befälhavarens mat inte är förgiftad – har dött. Och enligt lagen ska den fånge som står på tur för avrättning erbjudas jobbet. Det vill säga jag.
 
Giftet av Maria V. Snyder är en spännande fantasy bok som passar både ungdomar och vuxna. Underhållande och beroendeframkallande, allra helst skulle jag vilja läsa nästa bok nu! Jag gillar hur man under bokens gång får reda på mer och mer kring Yelenas förflutna och vad som ledde fram till att hon blev en mördare. Dessa ledtrådar varvas med hennes liv som provsmakare och studier i olika gifter.
 
Jag tycker att det är jättekul att Harlequin inkluderar böcker av detta slaget i sin utgivning, jättekul. Och jag ser fram emot att läsa många, många fler. Jag har även börjat kika lite på Snyders övriga utgivning samt en prenumeration från Harlequin.
 
Stort tack till Harlequin för boken!
 
/Sara
 
Giftet
 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ska bli spännande att läsa denna. Fick den som månadens bok i Harlequins Paranormal Romance-prenumeration :)

Svar: Vad kul! Jag funderar också på att börja prenumerera.
Beas Bokhylla

2013-02-15 @ 20:27:22
URL: http://booksonmymind.me
Postat av: Malyn

Jag blev så GLAD när jag såg att de har översatts! Jag började läsa Snyder för något år sedan och tipsade om dem men ingen nappade pga språket, vilket är synd för de är verkligen underbara!
Själv håller jag på att läsa Healer-serien nu, eller snarare, jag sitter och VÄNTAR på att tredje delen ska släppas vilket är närmast outhärdligt!
Avundas er som får läsa dem för första gången!
Ska köpa första boken på svenska och se vad jag tycker om översättningen. :)

Svar: Vad kul! Nu blev jag peppad att sätta igång med andra boken i Study-trilogin som kommit ut på svenska: Magin!
Beas Bokhylla

2013-03-07 @ 20:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0