Harry Potter och de vises sten!

En av mina utmaningar för året är att läsa samtliga böcker i serien om allas vår favorittrollkarl, Harry Potter. Och efter att ha avslutat den första boken, ser jag verkligen fram emot resten av utmaningen!
 
Beskrivning: Plötsligt händer det märkliga ting i den lilla staden! Mystiska stjärnskott på himlen och svärmar av ugglor mitt på dagen, katter som läser kartor och underliga människor som står i gathörnen och viskar. De viskar om en viss Harry Potter ... Föräldralöse Harry Potter bor hos sina elaka styvföräldrar och deras vidrige son. En helt ny värld öppnar sig för Harry när det visar sig att han egentligen är en trollkarl och börjar Hogwarths Skola för Häxkonster och Trolldom, en värld full av magi och spännande äventyr!
 
Det var nästan 14 år sedan jag läste den sist och där emellan har jag sett filmerna ett antal gånger. Men jag är jätteglad att jag bestämde mig för att läsa igenom Harry Potter-böckerna detta året. Jag har faktiskt bara läst de första två innan. Men nu ska det alltså bli ändring på den saken!
 
Så vad tyckte jag då? Ja, hur kan man annat än att älska denna berättelse. Spännande och roligt på samma gång! Det kan inte bli annat än full pott från mig. Får allt bli en Harry Potter nästa månad också.
 
/Sara
 
Harry Potter och de vises sten


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag som bara sett filmerna känner att det vore jätteroligt att läsa böckerna någon gång!

2013-02-11 @ 15:41:07
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Judit

Böckerna ger det hela en helt annan dimension. Kan läsa om dem hur många ggr som helst (passar på när barnen ska läsa dem, det är så kul att diskutera sen!)

2013-02-11 @ 15:56:06
Postat av: Bokdivisionen

Kul! Jag har exakt samma utmaning och gör det tillsammans med en för ändamålet nystartad bokcirkel. Hittills har jag läst ettan och det är superkul att kunna prata HP med 10-årige sonen som varit HP-fan lääänge.

2013-02-12 @ 20:06:02
URL: http://bokdivisionen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0