Harry Potter och den flammande bägaren!

Varför, varför har jag inte läst Harry Potter-böckerna förräns nu?? Böckerna blir ju dessutom bara bättre och bättre. Harry Potter och den flammande bägaren är favoritboken hittills, helt klart.
 
En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten. Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp. Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande bägaren.
 
Spännande, fantasifullt och klurigt. Än en gång lyckas J.K. Rowling underhålla och överraska. Däremot tror jag att filmerna hädanefter kommer bli sämre och sämre, nu när jag kan jämföra dem med böckerna. Böckerna blir ju som sagt bara tjockare och tjockare. Men så mycket längre blir ju inte filmerna. Förutom den sista då, där en bok blev två filmer.
 
Minst en Harry Potter-bok till i sommar ska jag läsa, hade jag tänkt. För att jag inte ska behöva känna mig stressad i min HP-utmaning
.
/Sara
 
Harry Potter och den flammande bägaren
 
 


Kommentarer
Postat av: veronica

Jag är avundsjuk på dig som inte läst dem ännu! Tänk att få uppleva det första gången igen, hade varit helt fantastsikt!

2013-06-24 @ 19:13:13
URL: http://vettansbocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0