Finns inte på kartan!

I god tid till bokcirkeln den 18/3 har jag nu läst ut Carin Hjulströms Finns inte på kartan.
Boken handlar om Frida Fors en, ung, blivande journalist som tar sina första steg ut i verkligheten när hon hamnar på Smålandsposten som praktikant. Göteborgs uteliv byts ut mot den lilla orten Bruseryds lokalredation. Redan första veckan hamnar Frida i onåd hos lokalbefolkningen när hon skriver ett ärligt reportage om den lilla, döende byn. Men, inget ont som inte har något gott med sig. Fridas klavertramp blir startskottet för bygdens kamp för överlevnad.
 
Till en början verkade Finns inte på kartan som en lovande och lättsam läsning. Efter ett tag tyckte jag dock att det blev lite platt, segt och ointressant, men det hämtade upp sig mot slutet när vissa karaktärer tilläts att blomma ut och djupna. Sammantaget var det en helt OK bok, men inget jag kommer att läsa om. Vad jag förstår har Hjulström skrivit ytterligare böcker om Frida Fors, så kanhända kommer vi att träffa på varandra igen.
 
Du kan läsa mer om boken här eller här.
 
/ Bea
 
Finns inte på kartan
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Har funderat på att läsa Carin Hjulström men än har det inte blivit av.

2013-03-07 @ 18:14:32
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0