Temaläsning: Frestad!

Hela sex böcker hann jag med under mitt vampyrtema och Frestad av P.C. & Kristin Cast blev den sista att läsas. Boken är den sjätte i ungdomsserien House of Night.
 
Beskrivning från bokus: Vissa saker har rett upp sig, men kampen är allt annat än över. Den svarta ängeln Kalona och Neferet är inte besegrade. Kommer Zoey att kunna stå emot frestelsen när Kalona på alla sätt försöker locka henne till sig? Finns det en chans att han kan göra som Stark och välja den goda sidan istället?
Dessutom börjar det på allvar hända läskiga saker med Stevie Rae och hennes röda vampyrer nere i tunnlarna. Stevie Raes hemliga vänner har egna planer för framtiden. Tyvärr vill de inte att hon ska vara en del av den framtiden. Och Zoeys ständiga killproblem?
 
Ja, Zoeys ständiga killproblem är precis vad boken handlar om. Efter att Kalona och Neferet gett sig av efter motståndet de fick från Zoey och hennes vänner händer inte så mycket. Zoey bråkar med sina tre(!) pojkvänner samtidigt som Kalona fortsätter att försöka förföra henne i drömmarnas värld. Sen käkar dom lite mat, bråkar lite till och efter nån dag reser dom till Italien och vampyrrådet. Väl där börjar handligen ta fart men då tar boken slut. För att vara en bok på över 400 sidor innehöll den förvånansvärt lite.
 
Det enda spänningen i den här boken stod Stevie Ray och Refaim för. Men annars måste jag nog säga att denna serien bara blir sämre och sämre. Jag har en till oläst bok i hyllan, så den ska jag väl läsa snart. Men sedan vet jag inte om jag ska ta och ge upp den här serien. Det finns ju ett antal böcker till...
 
Frestad får ändå...
 
 
...två av fem vitlökar för att det är påsk och humöret är på topp!
 
Frestad
 
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0