Magin!

Månadens första fullpoängare!
 
Denna serien blir ju bara bättre och bättre. Nu när Yelena befinner sig i Sitia känns serien mer och mer som en fantasyserie. Jag är så glad att Harlequin översatte just de här böckerna och jag hoppas att de fortsätter att översätta ungdomsserier med övernaturliga inslag. För er som läser ordet Harlequin och tänker tantsnusk och rycker på axlarna, till er vill jag bara säga: Ni vet inte vad ni går miste om!
 
Beskrivning från adlibris: Jag är en överlevare. Man skulle kunna tycka att jag, efter att ha kidnappats som barn, fängslats som tonåring och sedan släppts fri för att arbeta som provsmakare, har uthärdat tillräckligt. Men nej. Upptäckten att jag besitter magisk kraft förmågor som är förbjudna i Ixia har resulterat i en avrättningsorder. Min enda chans är att fly till Sitia, platsen där jag en gång föddes. Men Sitia känns främmande och jag behandlas som en fiende, till och med av min egen bror. Dessutom kan jag inte kontrollera mina krafter. Jag vill lära mig att behärska min magi men tiden är knapp. En ondsint magiker har trätt fram och jag är utsedd till hans nästa offer.
Kommer mina magiska krafter att rädda mig ... eller bli min död?
 
Som ni kanske förstår så älskade jag den här boken. Operation övertala-maken-att-läsa-serien har inletts här hemma. Han verkade inte så intresserad till en början, men när jag visade kartorna i början av boken mjuknade han nog lite. Som ni alla vet så är kartor något som är vanligt förekommande i fantasy och jag skulle vilja påstå att min man är en fantasynörd.
 
Maria V. Snyder imponerar stort på mig och när jag har läst den tredje delen (utkommer i aug) i serien om Yelena, måste jag nog köpa någon av hennes andra serier. Jag har för mig att hon har en ganska diger utgivning bakom sig. På goodreads kunde jag läsa mig till att det ska komma ut fler böcker i serien om Yelena, den sk Study-serien. Bok fyra är beräknad till 2014, och bok fem och sex åren efter är min gissning. Få se om de också kommer handla om Yelena eller om det blir en ny trilogi, men i samma värld. Spännande ska de bli i alla fall.
 
Till er som inte läst någon av böckerna om Yelena än säger jag bara: Gör det! Enligt mig har dom allt; spänning, magi, kärlek och äventyr. Ett STORT tack till Harlequin för boken och en tummen upp för eran utgivning!
 
/Sara
 
Magin (häftad)


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag ska definitivt läsa den här serien! Den verkar såå bra, får ta och beställa hem första delen när mina olästa böcker ha minskat lite.. :)

2013-03-13 @ 16:49:46
URL: http://fridasbokhylla.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0