Temaläsning: Lover awakened!

J.R. Ward och hennes serie Black dagger brotherhood, har tidigare aldrig gjort mig besviken. Och inte heller denna gång, när jag läste Lover awakened, den tredje fristående delen i serien.
 
Beskrivning från adlibris: When Zsadist, the most feared member of the Black Dagger Brotherhood, rescues Bella from the evil Lessening Society, he is nearly driven insane by rage against her tormentors, and must confront his tortured past in order to have a future with this brave beauty who is his destiny.
 
I Lover awakened fortsätter det pågående kriget mellan vampyrerna och deras fiender som kallas för Lessers. Denna gång är det Zsadist som står i fokus. Han blev som bebis bortrövad från sin familj och sin tvillingbror och såld som slav. Efter att han genomgått sin förvanling till vuxen vampyr hölls han som blodslav under vidriga förhållanden. Även om han till slut blev räddad, gav åren som blodslav honom ärr för livet. Fysisk beröring är för honom näst intill outhärdligt och han lever på gränsen till svält för att slippa dricka blod. Krigaren är fruktad av andra vampyrer och ibland även av sina krigarbröder. Men Bella är inte rädd för honom...
 
Lover awakened är riktigt bra paranormal romance och jag hoppas innerligt att serien fortsätter att hålla sin höga kvalitet. En sak som slog mig var alla likheter med en bok ur Sherrilyn Kenyons Dark Hunter-serie. I Dance with the devil får vi träffa Dark Hunter gängets badboy, Zarek. Även han en föredetta slav som alla är skiträdda för. Namnen börjar båda med ett Z och båda har ett skrämmande utseende och lever för att bryta regler. Själklart träffar båda kvinnan som får dem att komma över sitt förflutna och börja leva på riktigt igen.
 
Detta var helt klart den bästa vampyrboken hittills.  Man får följa flera av medlemmarna i BDB och andra vampyrer i deras närhet, men även den onde mr. O och de övriga Lessers som lever för att döda vampyrer och då helst krigarna som försvarar den blodsugande rasen. Jag tycker den här serien är fantastisk och jag har redan beställt hem nästa del. Förhoppningsvis hinner jag läsa den under denna månaden också.
 
Lover awakened får...
 
 
 
...FEM av fem vitlökar!
 
/Sara
 
 
Lover Awakened


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0