Temaläsning: Vampyrer!

Ja, dags för ett paranormal-tema alltså. Ingen överraskning där. Jag har tre romance-böcker på temat som jag planerar att läsa, men jag har även lite andra vampyrböcker i hyllan. Så jag hoppas få med någon av dom också.
 
Här kommer de tre som jag valt ut:
 
Afterlight
 
Afterlight av Elle Jasper
Savannah's most unconventional tattoo artist, Riley Poe, lives on the edge. Now she's put over the edge when her younger brother is taken by a sinister cult led by vampires. Her only ally is the hot-tempered vampire Eli Dupre, attracted to Riley's beauty and rare blood type. To save her brother from certain un-death, Riley faces dangers she's never dreamed of, ruthless bloodthirsty enemies, and an evil of endless hunger that wants to devour it all...
 
Gryningens furste
 
Gryningens furste av Maggie Shayne
Betydligt längre än vad legenden säger har Vlad Dracula vandrat runt på jorden, på jakt efter reinkarnationen av sin hustru, Elisabeta. Nu tror han sig äntligen ha funnit kvinnan som är besutten av hans älskades själ, och han är beredd att göra henne till sin för all evighet  Den dödliga kvinnan är Tempest Stormy Jones. Sedan länge har hon känt av den andra som lever inom henne, hon som kämpar för att ta kontroll. En känsla som blir starkare när mörkrets prins är nära. Stormy förnekar passionen som brinner mellan henne och Dracula, men måste samtidigt kämpa mot att Elisabeta en gång för alla ska ta över både hennes kropp och sinne, och hävda Vlad som sin.
 
 
Lover Awakened
 
Lover awakened av J.R. Ward
When Zsadist, the most feared member of the Black Dagger Brotherhood, rescues Bella from the evil Lessening Society, he is nearly driven insane by rage against her tormentors, and must confront his tortured past in order to have a future with this brave beauty who is his destiny.
 

Sen har jag som sagt lite vampyrböcker från bokhyllan som jag funderar på att kanske inkludera. Någon som läst någon av dessa?
 
Frestad Släktet Dead to the World Nattpatrullen : första boken
 
/Sara
 


Kommentarer
Postat av: Lexie

Frestad har jag läst och jag älskar den bokserien så tycker verkligen du ska läsa den. Släktet är en bok jag påbörjat lite smått men då det är Guillermo del Toro som varit med och skrivit den så är den säkert riktigt bra :)

2013-03-03 @ 16:30:38
URL: http://lexielaser.org
Postat av: Lena

Har läst väldigt lite böcker i denna genre. Är lite sugen faktiskt!

2013-03-03 @ 16:51:12
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0