Tema Varulvar: Full Moon!

Full Moon av Rachel Hawthorne
Dark Guardians #2
263s
Harper Teen, 2009

Dark Guardian #2

Handling: Lindsey is wild and reckless, a natural rebel - maybe because her entire life was laid out for her even before she was born. Her parents are among the most powerful members of the Dark Guardians, an ancient tribe of werewolves, and they arranged Lindsey's betrothal to Connor long ago. The next full moon is coming all too soon, and then her commitment to Connor will be final - no turning back. She should be happy . . . so why can't she stop thinking about gorgeous, brooding Rafe? When a dangerous threat on the pack escalates, so do tensions between Connor and Rafe. A fight over Lindsey is imminent, but will it be to the death?  

Mina tankar: Full Moon blev först ut i månadens varulvstema. Serien Dark Guardian av Rachel Hawthorne består av fyra böcker. Full Moon var precis som Moonlight lättläst tonårsromantik med en övernaturlig tvist i form av varulvar. Stora delar av både första och andra boken utspelar sig i ett stort naturreservat och den storslagna naturen tillsammans med grillade marshmallows vid den obligatoriska lägerelden gör detta till riktigt mysig läsning.

En sak som jag inte riktigt gillar i boken är att prologen är ett utdrag ur slutet av boken. Så det första man läser när man slår upp boken är upplösningen på boken. Även om prologen avbryts innan författaren har avslöjat hela meningen med boken, tycker jag ändå att det är irriterande. När boken sedan börjar inleds den med raderna "Två veckor tidigare", eller något liknande. Det här upplägget stör jag mig lite på faktiskt. Även om böckerna är ganska förutsägbara, även utan prologen, så gillar jag inte när man avslöjar saker för tidigt.

Annars är det här en riktigt trevlig ungdomsserie. Ibland kan den dock kännas en liten smula för amerikansk för min smak. Men det väger de vältränade varulvskillarna mer än väl upp för...

Betyg: 4 av 5


/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0