Läst i april!

April har varit en riktigt bra läsmånad och jag känner verkligen hur läslusten kommit tillbaka efter en tuff start på året. Med mina läsutmaningar har det gått bra. Hela sex punkter har jag kunnat kryssa av på Kaosutmaningen 2.0 och jag deltog också i Läs-a-loten som pågick under påsk.
 
När det kommer till fortsatt läsning och avslutande av serier har det också gått bra. Många böcker jag läst under månaden har varit fortsättningar på serier som jag redan påbörjat. Jag har också avslutat en serie om fyra böcker och det är Nora Roberts Bröllopskvartett. Totalt blev det hela sju böcker av Nora Roberts denna månaden, vilket måste vara något slags rekord för mig. Men mest kanske det pekar på att jag har varit i behov av lättsmält och underhållande läsning denna månaden. 16 böcker och 3 noveller blev det denna månaden!
 
Månadens böcker:
Salvadoreña- Cecilia Samartin
En förtrollad plats - Nora Roberts
Skuggsida - Belinda Bauer
Återkomsten - Nora Roberts
Allt som återstår - Patricia Cornwell
För evigt din - Nora Roberts
Kuslig likhet - Patricia Cornwell
Only Mine - Elizabeth Lowell
Jag glömde en grej i garaget - Iza Malody Frost (novell)
Doft av rosor - Nora Roberts
Hunden, fisken och kamelen - Iza Melody Frost (novell)
Prodigy - Marie Lu
Ögonblick att minnas - Nora Roberts
Fjällgraven - Hjorth & Rosenfeldt
Stolta hjärtan - Nora Roberts
Mot väggen i en hiss - Iza Melody Frost (novell)
Vecka 36 - Sofie Sarenbrant
Den lyckligaste dagen - Nora Roberts
 
Only Mine (Only Series, #2) Seduction of a Highland Lass (McCabe Trilogy, #2)
 
En av månadens bästa var second hand-fyndet Only Mine av Elizabeth Lowell som hade det mesta som man kan önska sig av en riktigt smäktande romance. En annan romance som fick full pott var Maya Banks Seduction of a Highland lass. Sämst denna månaden var deckarna av Patricia Cornwell, Allt som återstår och Kuslig likhet. Inte för att det var speciellt dåliga, men det var de som fick sämst betyg på goodreads där de fick 3 av 5 stjärnor. Mer om de böckerna kommer i en recension snart.
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Iza

Både Skuggsida och Vecka 36 står på min långa att-läsa-lista.

2014-04-30 @ 17:34:37
URL: http://izadoramelodyfrost.wordpress.com/
Postat av: Lena

Wow, så många böcker du hunnit med!!

2014-04-30 @ 18:10:33
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0