En alldeles egen läsplatta!

När jag tidigare har läst e-böcker har det varit på yngsta sonens iPad. Situationen var dock inte helt optimal, då jag inte hade obegränsad åtkomst till paddan, om man säger så... Så jag började se mig om efter en egen läsplatta, och efter en hel del läsande av specifikationer och recensioner bestämde jag mig för en Letto från adlibris. Jag behövde en enkel läsplatta helt enkelt, inte något som man kunde göra så mycket annat med, utan bara läsa.
Tre dagar efter beställningen anlände min Letto!
 
 
 
 
Det lilla som jag har hunnit testa har varit positivt! Skärmen tröttar inte ut ögonen som skärmar brukar göra eftersom den inte är bakgrundsbelyst, utan känns som en vanlig pappersboksida. Batteritiden låter lovande - man påstår i användarmanualen att med en full laddning håller Lettos batteri i två månader om man läser en halvtimme om dagen. Nu läser jag oftast betydligt mer än så per dag, men det ska bli intressant hur länge batteriet håller för mina vanor. Jag har ännu inte hunnit prova att föra över bibliotekslån eller köpa något via adlibris direkt till plattan. Jag återkommer med en recension om en månad eller så när jag har hunnit prova alla funkttioner ordentligt.
 
Ni som har Letto - är ni nöjda?
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Erika

Ska bli intressant att höra vad du tycker! Själv använder jag iPad när jag läser e-böcker eftersom jag tycker det är praktiskt att kunna göra allt med en och samma platta. Men precis som du säger kan jag märka av att bakgrundsbelysningen tröttar ut ögonen en aning, i alla fall om man läser längre stunder.

Svar: Återkommer med recension! Men för det här priset (495kr) går det faktiskt att satsa på en "bara" läsplatta, och den väger nästan inget heller... /Judit
Bea, Sara och Judit

2014-06-06 @ 00:24:20
URL: http://fiktionism.wordpress.com
Postat av: Iza

Har också funderat på en Letto, men jag älskar min iPad och har hittills inte blivit trött i ögonen av den. Dock är jag en flitig e-bokläsare så det känns som att jag "borde" ha en läsplatta. Ser fram emot din recension.

2014-06-06 @ 12:28:04
URL: http://izadoramelodyfrost.wordpress.com/
Postat av: Jenny E.

Jag har haft en Letto i något år och älskar den.

2014-06-06 @ 19:32:04
URL: http://jenny.jennytranslation.com/
Postat av: Till mitt ofödda barn

Jag använder också en ipad när jag läser men tycker dels att den är för tung och dels att ögonen blir trötta av att läsa på den, ser fram emot recensionen om en månad!

2014-06-09 @ 15:44:53
URL: http://www.tillmittofoddabarn.se
Postat av: Bokslukaren

Jag är stor motståndare till läsplattor, enligt mig finns det inget bättre än att ha böcker i bokhyllan, en bok att bläddra i på riktigt, dofterna, intrycken, allt!
Men... nu finns det ingen mer plats i mina bokhyllor:( Och jag kan bara inte göra mig av med några böcker. Så det har börjat gnaga (långt in visserligen) en liten fundering på om man skulle satsa på en läsplatta i alla fall. Så jag ser verkligen fram emot att höra vad du tycker om den när du har hunnit testa den!

Svar: Haha, jag känner igen känslan! Återkommer med recension efter semesterresorna! /Judit
Bea, Sara och Judit

2014-06-10 @ 15:13:36
URL: http://recensenten.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0