Helgens second-hand-fynd

Under den gångna helgen var jag i en av second-hand butikerna i vår lilla stad. Jag fick inte med mig någon bok, men väl dessa två:
 
 
Två stycken läsdagböcker av den typen som jag använder! De känns helt oöppnade, och kostade 5 kronor per styck. Jag var väldigt nöjd med mitt fynd.
När jag spanar runt på bokavdelningar brukar jag ha roligt åt gamla bokomslag som så tydligt andas en viss tidsålder. Den här boken hade jag till exempel väldigt roligt åt en stund:
 
 
Visst känns den otroligt daterad? (Jag skulle gissa på sent 1960-tal, alternativt tidig 1970-tal). Det är svårt att tänka sig att någon för en massa år sen tyckte att "Ja! Det blir bra, vi kör på det omslaget!" Fniss...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0