Inte veckans look-alike...

...utan snarare veckans feel-alike verkar jag ha hamnat i.
Jag har nämligen för det mesta en ljudbok på gång bredvid mina "vanliga" böcker. Jag lyssnar vid tillfällen som kräver att båda händerna är sysselsatta såsom matlagning, trädgårdsfix eller bilkörning.
 
Just nu läser jag I skymningen sjunger koltrasten av Linda Olsson, samt lyssnar på Boel och Oscar av Josefine Sundström, vars Vinteräpplen jag läste för ett par veckor sen och gillade mycket.
Problemet är att båda böckerna jag har på gång utspelar sig i bostadsrätt/hyreshus och handlar om grannar vars liv oväntat flätas samman, och så får man reda på respektive karatärs liv och hur det kommer sig att de är just där de är i livet. Det börjar bli lite jobbigt, snart kan jag inte längre hålla reda på vilken granne som har varit med om vad och gjort vad med vem...
Så trots att båda böckerna är bra på sitt sätt tror jag att jag måste pausa en av dem tills den andra är utläst...
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0