Reselektyr

Nu när vår semesterresa närmar sig har jag laddat upp med följande hög:
 
 
Låt er inte luras. Högen är ganska stor och alldeles, alldeles underbar. Som fysiska böcker har jag med mig två i pocketformat, Kärlekens arkitekt av Calderon (med rekommendation från Bea, hennes tips faller oftast väl ut hos mig), och Presidentens hustru av Sittenfeld. Dessa har jag med mig för säkerhets skull, och för att maken har på nåder fått ta med en bok i min Letto, så något måste jag ha medan han läser den.
 
I läsplattan finns: *trumvirvel*
  • Systerland av ovan nämnda Sittenfeld
  • Lyckligt lottad av Amy Bloom
  • Sommaren utan regn av Maggie O´Farrell
  • Carolines arv av Katherine Webb
  • Amerikauret av Vibeke Olsson (nr 4 i Bricken-serien)
  • Barnbruden av Anna Laestadius Larsson (nr 1 i en historisk serie)
  • Snöbarnet av Eowyn Ivey
  • En mörderska bland oss av Hannah Kent
Tio böcker för tre veckor! Jag vet inte om jag kommer att läsa dem alla (förmodligen ja, om jag tänker tillbaka på tidigare semestrar), men en del av poängen med att kunna ta med sig så pass många böcker är att kunna ha möjlighet att välja det som känns bäst och mest lockande för stunden.
 
Glad läs-sommar till er alla!
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofia Fritzson

Systerland har jag hemma som e-lån just nu :) Hoppas du hinner igenom de flesta!

Svar: Det tror jag! Eller så ändrar jag mig o läser helt andra böcker, hehe! Det är ju tjusningen med e-böcker, de är ju aldrig mer än några klick bort, o det är underbart med biblolån! /Judit
Bea, Sara och Judit

2015-06-29 @ 15:46:59
URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0