Som eld

Sommar, ledighet och intensivt manusarbete har gjort att läsningen har kommit lite i skymundan, men när det blir dags för årets familjesemester hoppas jag att läslusten kommer tillbaka. Vid de tillfällen då man inte riktigt känner att man har tid att sitta ner med en bok är alltid korta och lättlästa böcker att föredra. Jag vill snabbt fångas in i handlingen och sedan får den inte släppa taget förrän boken tagit slut.
 
Som eld av Sara Lövestam blev en sådan bok för mig. 
 
Lollo kan inte förklara varför hon gick just hit. Eller varför hon inte gick härifrån. När Anna överraskade henne kunde hon ha sagt ursäkta och gått. Hon kunde ha sagt nej till att ge henne bensintanken, och nej till att gå ned i båten. Hon känner fortfarande Annas hand om sin handled, hennes hukande kroppsställning när hon visade hur man drog snöret. Hon doftade som eld ... 
 
Som eld är en bok om den första käreken. Den är vackert skriven och härligt somrig. Karaktärerna är realistiska och så vältecknade att det känns som om man står precis bredvid och upplever allt. Har ni inte läst den tycker jag absolut att ni ska göra det i sommar. Perfekt sommarläsning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0