Samlaren har vaknat till liv...

På Instagram delade jag nyligen med mig av en bild på min kompletta Christie-samling av Albert Bonniers utgåvor från 2000. Åtta böcker släppte de i kartonnage då, men i jämförelse med Christies digra utgivning utgör de inte ens en tiondel.
 
 
 
Jag har fyra böcker i Bookmarks fina nyutgåvor och planerar att köpa några fler av dem. Annars är det svårt att hitta fina matchande utgåvor på svenska. De pastelfärgade inbundna utgåvorna från 1990, också Albert Bonniers, är fina. Förutsatt att man kan hitta dem i fint skick. Men man gav bara ut åtta böcker den gånger också och tråkigt nog är det mycket samma böcker som kommer igen i de olika utgåvorna.
 
Därför började jag snegla lite på den engelska utgivningen. Och när jag fick en rabattkupong på 20% på nästa köp från Awesomebooks gjorde jag en chansning. HarperCollins/HarperCrime har en snygg inbunden utgåva i The Agatha Christie Collection och jag köpte på mig några stycken. 
 
Så här ser designen ut på omslagen:
 
 
 
 
 
 
Och böckerna jag beställde var:
  • The Clocks
  • Death in the Clouds
  • Sleeping Murder
  • Three Act Tragedy
  • They Came to Baghdad
 
Nu håller jag tummarna för att de är i fint skick och att sommaren ska ge mycket tid för deckarläsning!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Joelinda

Wow, vilka snygga! Nu väcktes även MITT habegär!

2016-05-14 @ 08:26:41
URL: http://boktanken.blogspot.se
Postat av: Lena

De engelska utgåvorna var ju snygga.

2016-05-14 @ 11:27:47
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0