Her Cyborg!

CAN'T FIND MR. RIGHT? WHY NOT CREATE HIM?
 
Höst, fredagsmys och vad passar bättre än lite romance på det. Her Cyborg av Nellie C. Lind är scifi-romance med cyborgs, som ni kanske förstår av titeln att döma. När det kommer till scifi som undergenre till romance så har jag inte läst så många böcker. Några har det blivit, lite utomjordningar och ett par cyborgs, men jag ser fram emot att utforska genren ytterligare.Her Cyborg seglade i alla fall genast upp och blev en favorit.
 
MedAct is the company that can make all your dreams come true! Just give them a call and let them create the perfect man for you. But remember, you can never give him up. It will kill him, literally...

Loneliness and failed relationships make Phoebe want a cyborg of her own. With him, she won't ever be heartbroken again, but getting a cyborg isn't easy. So when she turns to the medical and scientific company MedAct, she never expects to become one of the few people who pass their tests to be able to apply for one.
Now, months later, his creation is complete, and they're about to come face to face for the very first time. The day she's waited for has finally arrived, and it's about to change everything.
 
 
 
Det är något med stämningen med Nellies böcker som alltid får mig att smälta. Fokus ligger verkligen på kärlek. Men det gör det väl alltid i romance, tänker ni. Jo, men i vissa böcker kan jag uppleva att mycket fokus ligger på själva konflikten mellan karaktärerna, på ångest och problem istället för känslan av att vara kär. Jag gillar självfallet de böckerna också och en bra konflikt skapar driv åt berättelsen. Men den tar också på mig som läsare, som far runt på samma känslomässiga berg- och dalbana som karaktärerna. Nellies böcker är avkoppling för mig. Konflikten finns, självklart, men jag drabbas inte lika hårt av den. Jag mest flyter runt med karaktärerna och myser.
 
Förutom Her Cyborg, som är del ett i serien Bound by Her, finns även en mellannovell ute som jag kan rekommendera. Tempted Cyborg heter den och kommer med på köpet om man som jag hade tur att få tag i den tryckta boken. Her Cyborg kan du ladda hem från Amazon.
 
Inom kort kommer del två i serien - Loved Cyborg, och jag längtar!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0