A Court of Thorns and Roses

Det finns böcker som man köper för att de är så omskrivna, ombloggade och lovprisade att man bara måste. A Court of Thorns and Roses var precis en sådan bok för mig. Dessutom skulle den vara lite inspirerad av Skönheten och Odjuret... Ni hör ju. Svårt att låta bli att klicka hem den då liksom. Men precis som med alla andra böcker som höjs till skyarna löper man risken att bli besviken om boken inte lever upp till de höga förväntningarna.
 
When nineteen-year-old huntress Feyre kills a wolf in the woods, a beast-like creature arrives to demand retribution for it. Dragged to a treacherous magical land she only knows about from legends, Feyre discovers that her captor is not an animal, but Tamlin—one of the lethal, immortal faeries who once ruled their world.

As she dwells on his estate, her feelings for Tamlin transform from icy hostility into a fiery passion that burns through every lie and warning she's been told about the beautiful, dangerous world of the Fae. But an ancient, wicked shadow grows over the faerie lands, and Feyre must find a way to stop it . . . or doom Tamlin—and his world—forever.
 
 
Jag tog ganska god tid på mig att läsa den här och i början får jag erkänna att jag nästan letade fel. Men ungefär samtidigt som Feyra träffar Tamlin för första gången var jag fast. Jag älskade den och jag älskar Sarah J. Maas sätt att skriva. Allt blir så levande och väcker så många känslor. Jag känner likadant för hennes andra serie Throne of Glass. Hon skapar karaktärer som jag bryr mig om och känner med. För mig är det just det som kännetecknar en bra historia. En berättelse som får mig att investera mina egna känslor, även om det slutar med att jag får hjärtat en smula krossat på kuppen.
 
Uppföljaren A Court of Mist and Fury står i hyllan och väntar, men den är tjock... och det skrämmer mig lite. 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Detta är en bok jag gärna vill läsa för jag gillar hennes andra serie Throne of Glas.
Jag har en fråga Skönheten och Odjuret, finns den sagan nerskriven som bok, eller är det bara Disneyfilm som gäller för att få reda på vad den handlar om...?

2017-04-26 @ 22:05:37
URL: http://mittbokintresse.blogspot.se/
Postat av: Siri

Oh yes du kommer inte bli besviken acomaf (a court of mist and fury) är sjukt bra. Jag läste ut den på en dag i princip, lol xD

2017-04-27 @ 22:49:14
URL: http://sizzensblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0