Inför bokmässan 2017 #1 (nedräkningen har börjat)

Nu är det mindre än en månad kvar. Torsdagen den 28 september inleds nämligen årets upplaga av bokmässan i Göteborg. Så med start idag tänkte jag börja dela med mig av boktips, montrar, författare och framträdanden som ni inte får missa. (Om ni råkar ha en boksmak som liknar min, vill säga...)
 
Under veckorna som kommer blir det därför mycket romantik, mycket fantasy och lite annat smått och gott. Så nu vet ni det. Och jag tänkte faktiskt börja med ett mindre förlag som inriktar sig på fantastik.
 
Seraf förlag
Monter A04:49
 
På Seraf förlag hittar ni följande författare och kommande boksläpp under mässan:
 
Caroline Hurtig är författaren bakom serien Själarnas öden ( Ödesgudinnans val -2013, Månfolkets land -2014, Ur nattens mörker -2015). Serien utkommer med en fjärde del under mässan - Döttrar av natt.
Caroline har även skrivit den fristående fantasyromanen Tjurnatten (2015) och Mirele Dangin (2016), första delen i De sista gudarna.
 
Jag har tidigare läst: Ödesgudinnans val, Månfolkets land och Mirele Dangin.
 
 
 
Astrid Ahlberg har skrivit Serien om Ön som består av Porten (2013), Delad identitet (2014) och Kvinnan med silverhåret (2015), samt den fristående fantasyboken Den tunna hinnan (2016).
 
Gabriella P. Kjeilen skriver på serien om Mellody Looh, som i nuläget består av två böcker. Födelsemärket (2014) och Flykten (2015). Böckerna kom tidigare ut på Gabriellas eget förlag, men finns sedan 2016 på Seraf förlag. Lagom till mässan släpper hon en ny fristående urban fantasy som heter Magin vaknar.
 
Jag har tidigare läst: Födelsemärket och Flykten.
 
 
 
Förutom chansen att köpa signerade exemplar av författarnas böcker får ni inte missa scenframträdandet "Fantasy i våra hjärtan" som Caroline och Gabriella medverkar med på Seriescenen (A02:40). Framträdandet pågår mellan 14:30 och 15:00 och handlar om varför man aldrig kan bli för gammal för fantasy, samt varför varelser som vampyrer, änglar, demoner och formskiftare ligger dem så varmt om hjärtat. Missa inte det!
 
 
Inför mässan hoppas jag att jag hinner läsa både Tjurnatten och Porten, som är de enda olästa böckerna jag har från förlaget i nuläget, så jag med gott samvete kan shoppa lite nytt!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0