Kalla mig Amanda!

En bok som beskrivs som dråplig, sexig och underbar... Hur är det meningen att man ska kunna motstå den?
Rätt svar: Det gör man inte.
 
En skämtsam vadslagning tre kvinnor emellan mynnar ut i en blogg, vars syfte är att sätta dit otrogna män. En kaskad av förolämpande inlägg och foton över vilka som lurat dem tar plats på nätet. Förhoppningen är att upplysa männens respektive om deras förehavanden, men också för att varna andra för samma bottennapp. För att undgå att bli avslöjade gömmer sig kvinnorna bakom en gemensam pseudonym, med leklandsarbetande Lilly som skribent till inläggen. 

Tvåbarnsmamman Viktoria har på kort tid blivit både ensamstående och arbetslös. Hennes vänner propsar på att hon ska ge sig in i dejtingdjungeln på nytt, och för att få slut på deras påfrestande tjat bestämmer hon sig till slut för att gå till närstrid med männen som Motala har att erbjuda. 

När kvinnornas vägar korsas går det mesta åt helvete.
 
Kalla mig Amanda (kartonnage)
 
 
Att läsa är och kommer alltid att vara mitt favoritsätt att fördriva tiden på. Men självklart finns det stunder då man känner sig trött, krasslig och kanske lite nere. Stunder då det kanske skulle kännas lättare att knäppa på teven istället, zappa lite och slippa koncentrera sig så mycket.
 
Fel. Fel. Fel. 
 
Det finns böcker för alla tillfällen. Även när du känner dig för trött och deppig för att läsa. Och med rätt bok i handen ska du se att du kommer må mycket bättre. Jag vet vad jag pratar om, jag var nämligen i en liknande situation efter årets bokmässa. Utsliten räcker nog inte för att beskriva hur jag kände mig då. Men det hindrade inte mig från att kasta mig över Kalla mig Amanda av Josefine Sandblom. Jag kunde inte valt en mer passande bok.
 
Boken är lättläst, har ett skönt driv och är underhållande. Okej, min huvudvärk blev kanske inte bättre av alla gapskratt som hoppade ur munnen på mig, men det är smällar man får ta och vad är värktabletter till för, liksom. Kalla mig Amanda var, precis som utlovat, dråplig, sexig och underbar. Härliga karaktärer, ännu härligare och pinsamma situationer. Och den slutade bra. Så otroligt bra! Jag fick allt. Humor, intriger, kärlek och ett lyckligt slut. Mer behövs inte.
 
Och underskatta aldrig vikten av att få skratta lite. Ren underhållningslitteratur får ofta oförtjänt mycket skit från människor som inte tycker att det är fint nog. Som inte ser poängen. Men ett gott skratt förlänger livet - glöm aldrig det!
 
Klicka hem ditt eget ex HÄR eller varför inte HÄR. Finns även som ljudbok!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Josefine Sandblom

ÅÅÅÅHHHH!!! STORT TACK!

2017-10-10 @ 11:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0