Vara Frank

Jag har länge varit nyfiken på att läsa någon av Peo Bengtssons böcker och när Pocketförlaget hörde av sig och undrade om vi vill läsa några av deras nya pocketsläpp, passade jag på.
 
Frank befinner sig mitt i livet. Han har ett hyfsat jobb som kock på en populär Stockholmskrog, han är gift sedan länge med Vibeke och de har en välartad dotter. Det finns helt enkelt inte så mycket att klaga på.

När Vibeke plötsligt erbjuds en tjänst som innebär ett rejält kliv upp i karriären, men som samtidigt kräver att hela familjen flyttar till Köpenhamn, reagerar Frank starkt. Att vara frank är svårare än man kan tro, framför allt att vara det mot sig själv. För när kollegan Mårten väcker nya, oväntade känslor måste Frank ställa sig frågan vad han egentligen vill ha ut av livet.
 
Vara Frank är en välskriven feelgood där författaren skildrar vanliga människor i vardagssituationer, men med glimten i ögat och en härlig detaljrikedom. Det känns verkligt, jag kan inte förklara det på något bättre sätt. Som om Franks historia händer precis här och nu. Han kan vara en bekant, en vän, eller du själv. Inget konstigt alls. Och det gör den här feelgoodberättelsen väldigt trevlig och lätt att läsa.
 
Därmed inte sagt att den mal på efter en förutbestämd mall, nej, Franks historia överraskar och väcker tankar. Jag får erkänna att jag hade lite förutfattade meningar kring vad jag skulle få när jag öppnade boken. Men så blev det inte alls. Det förstod jag redan efter ett par kapitel och det var en riktigt härlig känsla.
 
De blir garanterat något mer av Peo Bengtsson i framtiden för min del! Vara Frank släpptes som sagt nyligen i pocket och vill du också läsa kan du klicka hem boken HÄR eller HÄR.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0