Hett i hyllan #1-10 - En tillbakablick

Under veckan deltog jag med hyllvärmare nummer tjugo i utmaningen Hett i hyllan. Det är Bokföring enligt Monika som utmanar oss att visa upp bortglömda böcker från våra bokhyllor och många av böckerna jag har visat upp har jag sedan blivit väldigt sugen på att läsa. Men har de fått komma ner från hyllan eller har de än en gång knuffats tillbaka av den strida ström av nya böcker som dyker upp varje månad?
 
Dags att se efter! 
 
Här kommer en lista på de tio första hyllvärmarna jag delade med mig av. Nästkommande tio delar jag med mig av när jag hunnit lite längre i utmaningen.
 
Har några blivit lästa och finns det någon som jag är extra sugen på att ta tag i?
 
  • #1 - Udolphos mysterier av Ann Radcliffe
  • #2 - Barnmorskan av Katja Kettu
  • #3 - UTLÄST Up from the grave av Jeaniene Frost 
  • #4 - Carrie av Stephen King
  • #5 - I hunt killers av Barry Lyga
  • #6 - Stormglass av Maria V. Snyder
  • #7 - The name of the star av Maureen Johnson
  • #8 - Under ingrodda ärr av Val McDermid
  • #9 - UTLÄST If you leave av Courtney Cole 
  • #10 - Sanditon av Jane Austen (och en annan dam)
 
Två av tio är ingen imponerande siffra, men det är bättre än inget. Och det finns flera böcker på listan som jag verkligen är nyfiken på. Stormglass, The name of the star och I hunt killers för att nämna några. De landade ju i min bokhylla av en anledning, eller hur?
 
Hur går det med era hyllvärmare? Får de någon kärlek eller tar nyheterna all uppmärksamhet?
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0