Ny bok av Isabel Allende!

Såg på adlibris att Isabel Allende har kommit ut med en ny bok. Den heter Zarités frihet och handlar om en slavinna från Haiti under 1700-talet. Den låter lika fängslande och intressant som Allendes böcker ofta gör vid första anblicken och sedemera lever upp till när man läser. Jag tycker mycket om Allendes romaner för hon har en särpräglad berättarstil och dessutom så skriver hon fantastiska kvinnoskildringar. Kvinnorna i Allendes böcker är ofta rakryggade, starka och orädda i en värld som ofta är skoningslös mot kvinnor. Zarités frihet ser jag med andra ord fram emot att läsa!

Nu vankas det 75-årskalas för min mormor. Hurra!! För fler boktips om Isabel Allende kan ni läsa här.

/ Bea

Zarités frihet


Kommentarer
Postat av: Cecilia Bergman

Tack för tipset! Allende är en favorit!

2011-07-17 @ 13:36:49
URL: http://ceciliabergman.wordpress.com
Postat av: Cathrine

Hei Bea! Jag har varit borta från bloggvärlden ett tag nu ( vet inte om du kommer ihåg mig :) ) men du är jag tillbaka. Har precis börjat läsa min första bok av Isabel Allende. Island behind the sea heter den, har du läst den? Och isf vad tycker du om den? :)

2011-07-17 @ 14:46:12
URL: http://cathrinesbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0