Favoritförfattarens bästa bok!

Ja, det är frågan idag.

Day 14 – Favorite book of your favorite writer

Tycker den är lite tråkig eftersom det blir lite upprepning av föregående fråga. Eftersom jag angav Karin Brunk-Holmqvist som favoritförfattare och endast har läst två av hennes böcker så blir ju urvalet lite snävt. Men av de två jag läst, Potensgivarna och Villa Bonita, som båda är väldigt starka kort så tror jag nog ändå att det får bli Potensgivarna som tar hem segern. Ska inte irra bort mig i en lång beskrivning av boken eller handlingen, en gammal recension har ni istället här. Ett är dock solklart! Den måste läsas!





Ikväll är ju den andra semifinalen av Eurovision och jag och maken ska bänka oss framför TV:n. Har inte någon jättestor koll på bidragen i år och i ärlighetens namn tyckte jag inte att rätt låt vann i Sverige, men nu spelar det ingen roll för är det Eurovision så blir man patriotisk vare sig man vill eller inte, så lycka till Saade!
Hörde att Danmark ska vara bra, men jag har inte hört låten, får väl vänta till ikväll.

Hoppas ni alla har det bra och njuter av det fina vädret! Nu ska jag baka en kaka.

/ Bea



Kommentarer
Postat av: miasbokhylla

Hej! Vilken fin blogg du har!

Jag tyckte om Jane Austen-testet du länkar till, så jag länkar tillbaka till dig i min blogg

http://miasbokhylla.blogspot.com/2011/05/jag-ar-den-trista-praktiska.html

2011-05-12 @ 21:47:02
URL: http://miasbokhylla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0