Född ur kylan!

När jag skulle välja en hyllvärmare att läsa denna månad blev valet inte särskilt svårt. Jag gillade verkligen Född ur elden av Nora Roberts och jag ville mer än gärna få reda på hur det skulle gå för Maggies syster Brianna, som är huvudperson i Född ur kylan.

Brianna som hela sitt livt levt för att behaga och ta hand om modern, driver nu sitt eget lilla bed and breakfast. Faderns arv och Maggies framgångar som glaskonstnär har gjort hennes dröm till verklighet. Att laga mat, städa och pyssla om sina gäster får henne nästan att glömma sin ensamhet och sin längtan efter en egen familj. 

Vintern innebär ofta att Brianna lever ensam i sitt hus i väntan på högsäsong och fler gäster. Men denna vinter har hon en gäst inbokad. Den framgångsrike, amerikanske, deckarförfattaren Grayson Thane har bokat ett rum för att skriva på sin senaste bok. Han vill inspireras av Irlands vackra natur för att hitta nya spännande miljöer till sin nya deckare. Grayson och Brianna dras genast till varandra och trots att Brianna vet att Grayson kommer lämna henne och Irland så fort boken blivit färdig, kan hon inte låta bli att falla för honom.

Säga vad man vill om Nora Roberts, men skapa en romantisk stämning det kan hon. Jag började läsa och var helt fast. Jag skrattade och grät om vartannat. Försökte även läsa lite högt för maken, men var inte så intresserad. Född ur kylan var underbar läsning, och faktiskt betydligt bättre än Född ur elden. Jag fick så mycket mer känsla och sympati för den lugna, husliga Brianna som ständigt uppoffrar sig för sina medmänniskor, tillskillnad från hennes temperamentsfulla, konstnärliga syster Maggie.

Bli inte förvånade om nästa månads hyllvärmare blir Född i synd...

/Sara



Kommentarer
Postat av: Bea

Åh! Jag kan verkligen se H's skeptiska min framför mig när du försöker läsa högt för honom. =)

2012-04-16 @ 15:54:54
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0