Beas boklöften 2012!

För ett tag sedan skrev min syster ett inlägg med sina boklöften inför 2012. Jag tänkte att jag skulle göra samma sak. Dels komma på några egna men även hoppa på hennes löfte om att läsa hyllvärmare.

Mina löften är följande:

 Läsa minst 15 nya författare. (29 lästa)
         (Martina Haag, Muriel Barbery, Lucy Dillon, Anders Björkelid, Todd Burpo, Camilla Läckberg, Waris Dirie, Tahereh Mafi, Nora Roberts, Ursula K. Le Guin, Diane Setterfield, Jon Richardson, Isaac Marion, Viveca Lärn, Victoria Hislop, Arabella Weir, Beth Harbison, Marianne Cederwall, Donna Tartt, Colleen McCullough, Debbie Macomber, Susan Abulhawa, David Eddings, Anne Fortier, Regine Stokke, Jens Ganman, Vicki Myron, Fannie Flagg, J. R. R. Tolkien, Olivér Joób)

 Läsa 12 hyllvärmare. (3 kvar)
         (Isprinsessan, En blomma i Afrikas öken, I en annan del av Bromma, Klockan K, En lek med eld, Stenens väktare, Profetians tid, En liten röd fågel i juletid, Bilbo).

 Läsa minst en sydamerikansk och en asiatisk författare.
         (Isabel Allende - Chile)

 Läsa 3 "klassiker". (2 kvar)
         
(Bilbo) 
 
Det får räcka så länge. Vid behov får jag fylla på!

/ Bea

RSS 2.0