Nya kokböcker!

Hade nästan glömt bort att skriva om alla de roliga kokböcker som jag fick i julklapp och födelsedagspresent.
Här kommer de:



Saliga soppor av Red. Anna Braw, som jag ju var på författarkväll med tidigare i år. Alltså, vi gick inte ihop, hon var där och talade, jag fikade och lyssnade. Denna kokbok som jag är säker på kommer att komma till god användning fick jag av mormor och morfar.

Cupcakes av Cheryl Lindblad var det tekniskt sett inte jag som fick utan make E, men den tillfaller ju det gemensamma hushållet...och vem bakar egentligen mest muffins...vem har faktiskt en gång i tiden haft ett muffinscateringföretag. Ett företag som visserligen inte gick med så hög vinst eftersom jag och min kollega inte var så bra på detta med att sätta saftiga priser...Ljuva ungdom. Därav anledningen att jag gärna bakar muffins men sällan (för att inte säga aldrig) äter dem själv.



Av min yngre syster E och hennes man fick jag den här boken i födelsedagspresent, Laga mat i lergryta. En bok jag med all säkerhet kommer ha mycket nytta av också då mitt förrförra försök med lergrytan här hemma blev allt annat än gott. Kyckling funkar dock galant.

/ Bea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0