Noras val!

Det var förra sommaren som jag läste Förlorad ängel, andra boken i Becca Fitzpatricks serie om Nora och Patch. Den slutade med en rejäl cliffhanger och den tredje boken, Noras val, tar vid där Förlorad ängel slutade. Noras val börjar i ett högt tempo och jag kände i början att jag hade lite svårt att hänga med. Det var för längesen som jag läste den senaste boken. Jag skulle behövt ha läst om den, men jag är helt enkelt inte en sådan person som läser om böcker.

Boken börjar med att Nora vaknar upp på en kyrkogård. Hon minns inte varför hon är där eller hur hon kommit dit. Det är september och Nora har varit försvunnen sedan i juni, kidnappad enligt polisen. Men Nora minns ingenting av kidnappningen, inte heller från månaderna innan kidnappningen. Hennes senaste minne är från april. Varför har de senaste fem månaderna raderats ur hennes minne?

Noras val är en fartfylld historia om fallna änglar, nefiler och kärlek förstås. Vi får följa Nora som kämpar för att minnas det hon förlorat och hitta tillbaka till sin stora kärlek, den fallna ängeln Patch. En välskriven, lättläst och actionspäckad bok. Jag har tidigare stört mig lite på den självsäkre Patch, men i denna bok växte han för mig. Kanske för att han inte är med lika mycket i den här boken som i de föregående, men ändå. Han känns mer äkta och trovärdig på nåt vis.

Nu till något mindre bra.

Jag var helt inställd på att Noras val skulle vara den sista boken i serien om Nora och Patch, jag har den ju till exempel med i min avsluta-serier-utmaning. Men nu visar det sig att det kommer en fjärde bok som på engelska heter Finale. Den ges ut till hösten och sen dröjer det väl ett tag innan den svenska översättningen kommer så den här serien lär jag ju inte avsluta i år... Men med tanke på hur boken slutade så kan jag väl inte säga att jag är förvånad. Lite cliffhanger-varning i denna bok med.

Recensionsex från B/Wahlströms, tack så mycket!

/Sara

Noras val



Kommentarer
Postat av: Nellie

låter bra tycker dock att det är synd att Patch inte e med lika mycket (har inte läst den...än) men kommer hon inte ihåg honom alls? :/ tacksam för svar

Svar: rent spontant nej, men hon lär känna honom på nytt men vet alltså inte om deras historia.
Beas Bokhylla

2012-07-16 @ 21:34:39
URL: http://nelliebackteman.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0