The Elite!

En av böckerna som jag bara var tvungen att läsa i sommar var Kiera Cass fortsättning på The Selection. Mer om vad jag och Bea tyckte om den kan ni läsa här och här. För er som inte läst den första boken kan det här inlägget innehålla en del spoilers.
 
The Selection gets fierce as rivals stake their claim on the prince. Six girls, one life-changing prize...America Singer will leave her pre-destined life for a world of glamour and luxury, if she wins...But surviving The Selection is tough. Rivals are battling to become Prince Maxon's bride as the threat of rebel violence just beyond the palace walls escalates into war. Only six girls are left and sworn friendships are tested to breaking point. America's feelings for Maxon grow stronger, but she suspects darker mysteries in his royal past. With ex-lover Aspen waiting for her in the shadows, where do her loyalties truly lie? (Beskrivning från bokus)
 
Åh, vad den här boken gjorde mig frustrerad. Missförstå mig rätt, jag älskade den. Men, suck, vad ångest triangeldraman ger mig. Ni som har läst boken förstår säkert vad jag menar. Nu när jag avslutat den andra boken vet jag inte riktigt vad jag hoppas ska hända i den tredje och förhoppningsvis avslutade boken. Innan The Elite släpptes kom e-boken The Prince som ska ge läsarna lite mer information om Maxxon. Jag önskar nästan att jag hade läst den, för just nu känner jag att jag inte vet tillräckligt om Maxxon för att kunna fatta ett beslut om vad jag tycker om honom,
 
Fler noveller är planerade i Selection-serien. Bland annat en som heter The Guard som ska ge läsarna Aspens synvinkel på tiden som utspelades i The Elite. Samtidigt som The Guard kommer ut som e-bok släpps den även tillsammans med den föregående novellen The Prince i pappersformat. Ett måste för min bokhylla... Dessutom kommer den innehålla ett litet smakprov från The One, som är titeln på den tredje boken. Novellsamlingen kommer ut i februari 2014 och The One i maj samma år.
 
Nu hoppas jag att Bea vill låna The Elite av mig så vi kan diskutera så snart som möjligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro och tycka efter att ha avslutat denna boken. Så jag behöver lite systerligt stöd.
 
/Sara
 
The Elite
 
 


Kommentarer
Postat av: Bea

Jag lovar att jag ska läsa den. Jag kan låna den nästa gång vi ses. =)

2013-08-12 @ 19:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0