Bokbloggsjerka: 20-23 juli!

Helgens fråga från Annikas litteratur- och kulturblogg handlar om något som alltid är lika roligt och intressant, nämligen kommande böcker. Vi har väl alla någon lista över författare vars nya böcker vi ser fram emot, bokserier vi följer osv. Frågan lyder som följer:

Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?
 
Sara: Jag tror listan skulle kunna göras ganska lång, men här kommer några favoriter.
♦ Nästa deckare om Joona Linna av författareduon Kepler vill jag läsa nu på en gång. Senaste boken slutade med en cliffhanger. Äntligen verkar vi få veta lite mer om Linnas mystiska förflutna. Hurra!
♦ Uppföljaren till Halvblod av Sofie Trinh Johansson kommer i december, men varför inte redan nu. Jag vill ju så gärna läsa den. Varför måste alltid bokkaraktärer inse att de verkligen älskar någon först när det är för sent?
♦ Fortsättningen på dystopin Delirum har visserligen redan getts ut på engelska, men den svenska översättningen fick gärna finnas i min bokhylla. Även denna bok hade en riktig cliffhanger. Den slutade jättespännande och inte minst sagt oväntat.
 
Bea: Hmm...detta tyckte jag var en lite klurig fråga. Just nu har jag väl inte någon bok som jag direkt går och väntar på, men jag kan tänka mig att läsa någon mer av Sophie Kinsellas fristående böcker. Synd att den nya kom ut för några veckor sedan och att jag redan läst den, för det lär väl dröja ett tag innan nästa kommer. Annars kan jag inte komma på någon direkt. Tur att min syster har fyllt på med lite förslag. =)
 
/ Sara & Bea
 
 


Kommentarer
Postat av: Feelgoodbibliotekarien

Kinsella går ofta hem hos mig, men den förra funkade inte för mig. Fin blogglayout förresten.

Svar: Tack!
Beas Bokhylla

Postat av: Boktjuven Ingerun

Halvblod, hm bra titel. Vad handlar den om?

Svar: Människor, vampyrer och något mittemellan som kallas halvblod :)
Beas Bokhylla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0