Veckans ris och ros! (v.41)

Vi kör en vecka till och hissar och dissar något nytt! Denna veckan fokuserar vi på höstläsningen (1 september och framåt). Precis som sist får du gärna vara med och utse din egen ris och ros. Lämna en kommentar med länken till ditt inlägg!
 
 
Vilken är den bästa respektive sämsta boken du hittills läst i höst?
 
Sara:
Om jag måste välja en bok att lyfta fram får det bli Rör mig inte! av Tahereh Mafi. Jag lånade den av Bea och den var verkligen helt underbar! Jag älskar Mafis sätt att skriva och skapa stämning. Sämst blir nog Rhyannon Byrds Deadly is the kiss. Jag brukar älska paranormalromance, men denna bok blev lite för mycket. Jag tyckte språket kändes lite för grovt och jag fick inte riktig känsla för vare sig intrigen eller karaktärerna. Jo, kanske möjligen en viss irritation...
 
Bea:
Den bästa boken blir tveklöst Morgon i Jenin av Susan Abulhawa, förra månadens bokcirkelbok. Tyckte den var hemsk och underbar på samma gång. Att välja en dålig bok är lite svårare. Har inte läst något som varit jättedåligt, men en bok som var en besvikelse var Colleen McCulloughs Miss Mary Bennets självständighet. Det var vad man skulle kunna kalla en nitlott.


Kommentarer
Postat av: TinaO

Jag är med! :)
http://tinaottosson.wordpress.com/2012/10/12/veckans-ris-ros-vecka-41/

2012-10-14 @ 10:13:06
URL: http://tinaottosson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0